EnergiWatch

Energibranchens stærkeste brand hedder fortsat Maersk

Vestas overhaler Siemens som mere attraktiv i danske ingeniørers øjne, men it-branchen ser den anden vej. Såvel studerende som uddannede vil dog allerhelst have et energijob i Bagsværd.

Foto: A.P. Møller Mærsk

Navnet A.P. Møller-Mærsk klinger fortsat godt. I en rundspørge blandt 14.830 studerende og 9.117 uddannede, som brandingvirksomheden Universum har foretaget af af danske virksomheders tiltrækningskraft, rangerer Maersk på en samlet andenplads hos dem under uddannelse, mens færdiguddannede anser det som den femtemest attraktive arbejdsgiver. Lego er begge målgruppers favorit på top 100-listen.

Dermed ser konglomeratets omkalfatring ikke ud til at have skadet Maersks brand i det brede erhvervsliv. I Universums måling sidste år, var A.P. Møller-Mærsk nummer tre blandt studerende og fem hos uddannede. For begge år pænt foran listens øvrige dusin selskaber med helt eller delvis fokus på energi. Om end dette års måling gennemført før Totals køb af Maersk Oil.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs