Goldwind overvejer udenlandsk charmeoffensiv

Den kinesiske vindmølleproducent er i gang med at investere lokalt, og det skal få verden til at forstå, at selskabet vil konkurrere globalt.
Foto: Goldwind
Foto: Goldwind
RITZAU FINANS

Kinas største vindmølleproducent, Goldwind, overvejer flere oversøiske projekter for at vise, at selskabets teknologi kan konkurrere globalt, og målet er at øge salget og vinde markedsandele.

Selskabet, der konkurrerer med danske Vestas på blandt andet det kinesiske marked, overvejer at bruge selvudviklede vindmølleparker til vise sine møller frem på nye markeder, skriver Bloomberg News.

Vicedirektør Andreas Dupuis fra Goldwind International Holdings siger til mediet, at Amerika og Europa er de mest attraktive markeder i det kommende år.

"Vi putter vores penge derud og viser, at vi har tillid til markedet. Vi skaber regionale selskaber, vi bliver lokale spillere, og vi ansætter lokale mennesker," siger Andreas Dupuis.

I det forgangne år har Goldwind åbnet kontorer i Brasilien, Argentina og Tyrkiet.

Goldwind har en markedsandel på 27 pct. i hjemlandet, Kina, mens det på det globale marked har en andel på 12 pct. Her sidder Vestas på 16 pct. af markedet.

Goldwind varsler levering af 6MW havmølle FTI: Vestas langt foran konkurrenter i første halvår 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også