Vestas-omdømme får et skulderklap
Vestas har trods de seneste to års økonomiske krise et stærkt image. Det viser en ny omdømmeundersøgelse fra Reputation Institute.
I 2014-udgaven af den tilbagevendende undersøgelse, som tager afsæt i svar fra 6.685 forbrugere rundt om i Danmark, ender Vestas med en score på 71,7.
Det er 6,7 point bedre end i 2013 og giver den danske vindmøllekæmpe en 16. plads over de 40 mest synlige brands i Danmark og betegnelsen "et stærkt brand".
Blandt højdespringerne
"Vestas er blandt dem, der er begyndt at tænke deres stakeholders ind i faktisk enhver beslutning og på den måde har fundet en nøgle til at forbedre deres omdømme, som man kan se, virker for dem," siger Henrik Strøier, adm. direktør i Reputation Institute til Børsen.
Med 6,7 point er Vestas blandt årets højdespringere i imageundersøgelsen.
Selskabet vokser bl.a. langt mere end ærkerivalen Siemens Wind Power, der blot går 1,7 point frem. Til gengæld kan Siemens-ledelsen glæde sig over, at selskabet ender på 13. plads i undersøgelse – samme plads som sidste år – og kan derfor også kalde sig et stærkt brand. Imagelisten toppes måske ikke overraskende af Lego, mens bundskraberen for andet år i træk er Danske Bank.
Siemens Wind Power frifundet for industrispionage
Anklager overvejer at anke Siemens-dom