EU's nye ETS-chauffør: Det er som en bil uden benzin

Prisen for et ton CO2 skal tidobles, hvis lagring skal blive relevant, mener den nytiltrådte ordfører for EU's fremtidige kvoteordning.

På den ene side burde europaparlamentatikeren Ian Duncan være glad. Efter blot et år i Parlamentet blev skotten i sidste uge valgt ind i et betydeligt førersæde som ordfører for reformen af EU's kvotesystem (ETS) efter 2020. Omvendt er der ingen roser uden torne. For det system, han nu skal styre debatterne for, er nogenlunde lige så effektivt til at reducere kuldioxid som en amerikansk diesel-VW.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også