EnergiWatch

Drivkraft Danmark ser ikke en mio. elbiler som et mål i sig selv

Brændstofbranchen er positiv indstillet overfor Eldrup-kommissionens anbefalinger, men understreger, at et sundt marked, klare rammer og CO2-fortrængning bør være vigtigere end et specifikt antal elbiler på de danske veje i 2030.

"Støtte kan naturligvis være nødvendigt for at skubbe et marked i gang, men vi skal så hurtigt som muligt have det til at stå på egne ben," siger adm. direktør for Drivkraft Danmark, Jacob Stahl Otte, om det vordende ladeinfrastruktur-marked. | Foto: PRDrivkraftDanmark

Når kalenderen viser 2030, er det ikke i sig selv lige så vigtigt, om der ruller 1 mio., 750.000 eller 500.000 elbiler rundt på det danske vejnet, som det er, at der er blevet skabt et sundt og velfungerende marked for elbiler i Danmark.

Det siger Brændstofbranchens lobbyorganisation, Drivkraft Danmark, som reaktion på Eldrup-kommissionens rapport om en grøn omstilling af de danske personbiler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Blå blok skyder DF's gasforslag ned

Liberal Alliance og Nye Borgerlige er med på at få Nordsøaftalen genåbnet, men Venstre og De Konservative afviser blankt. For dyrt, besværligt og klimamæssigt problematisk, lyder det fra de to største borgerlige partier.

Eaton etabler ny fabrik i Finland

Det irsk-amerikanske strømstyringsselskab har valgt at placere en UPS-fabrik i Finland, der skal bidrage til at imødekomme voksende efterspørgsel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs