EnergiWatch

Eon får dyrt smæk for forfejlet målerudskiftning

Man skal holde, hvad man lover. Også når det kommer til udrulning af intelligente elmålere. Eon får stor bøde for manglende  arbejde.

Den britiske del af Eon skal finde syv mio. pund, knapt 70 mio. kroner, for at dække en bod for en forsinket udrulning af interelligente elmålere. Det oplyser det britiske energitilsyn, Ofgem.

Sagen vedrører udrulningen af intelligente elmålere til erhvervskunder. Her lovede Eon tilbage i 2009, at man inden for fem år ville forsyne 20.000 kunder med de nye, intelligente elmålere. Så langt nåede man dog aldrig. Blot 64,4 procent af kunderne har fået de nye målere, hvorfor omkring 7000 erhverskunder hos Eon fortsat må døje med en konventionel elmåler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Ecco trækker sig fra solcellevirksomhed

Det omdiskuterede danske skobrand Ecco er blevet købt ud af det svenske solcelleselskab Infranode Vandel, som skovirksomheden ellers købte sig ind i for et år siden.

Et prisloft over gassen i Europa er kompliceret og bliver meget dyrt

Europæiske politikere kræver handling for at få gasprisen ned, og EU-Kommissionen har lagt en plan. Men gasprisen er en gordisk knude, for uanset hvordan man vender og drejer det, er der ikke energi nok i Europa de næste seks måneder. Forbrugerne kan kun hjælpes med økonomisk støtte, men det er en dyr og farlig vej, siger analytiker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs