EnergiWatch

Ørsted vil sælge yderligere fra

En af energiselskabets historiske hjørnesten får hakket nok et hjørne af med beslutning om at skære de mindre erhvervskunder fra. De harmonerer ikke med den globale strategi, fastslår koncerndirektør. (Opdateret)

Foto: PR/Ørsted

Har man sagt A, må man også sige B. Eller i den lidt mere alfabetisk udfordrende version; har man sagt B2C, må man også sige B2B. Det er konklusionen hos Ørsted, der efter sidste års beslutning om at sætte såvel Radius som sin privatkundeforretning (B2C) til salg, nu også placerer i hvert fald en del af sin erhvervskundeforretning (B2B) på salgslisten.

Energiselskabet vil således af med sin forretning for små og mellemstore erhvervskunder samt energirådgivningsafdelingen. En forretning, hvor Ørsted årligt omsætter for omkring 250 mio. kr., og som foruden Danmark også har dækket Storbritannien i de seneste fem år for gassalg og siden 2016 desuden for strøm.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Ørsted tvinges til at udskyde kulstop

Regeringen beordrer Ørsted til at holde tre kul- og oliefyrede kraftværker i drift frem til 2024. Energiselskabet fastholder mål om CO2-neutralitet i 2025.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs