Oprah giver massiv reklame til Tesla

Dronningen af talkshows - amerikanske Oprah Winfrey - har købt en Tesla. Reklameværdien for Tesla er noget nær ubetalelig.
Foto: Tesla
Foto: Tesla

Et enkelt klik med kameraet i telefonen og upload til de sociale medier Instagram og Twitter har udløst noget nær reklame-jackpot for elbilproducenten Tesla.

Fotografen var nemlig ingen ringere end den amerikanske talkshow-dronning Oprah Winfrey - og selfien hun tog var mens hun prøvekørte en Tesla Model S, som hun endte med at købe. Alt sammen dokumenteret live på Twitter og Instagram, hvor små 60.000 followers på blot få timer har liket superstjernes bilkøb.

Sportsracerløb for elbiler vil børsnoteres 

Oprah Winfreys begejstring - som hun beskrev således på Twitter "Test driving my new Tesla with dealer Dan. Love it!! https://t.co/LHLroJ6Acl"

- kan virke uskyldig. Men flere amerikanske medier taler allerede om, at det kan være guld værd for Tesla.

Oprah Winfrey har i årevis alene med sin anbefaling kunne afgøre, om en bog ender som nr. 1 på den amerikanske bestsellerliste. Om hun kan have samme effekt på salget af Teslaer - der koster væsentligt mere end den typiske bog - er et åbent spørgsmål, som erhvervsmagsinet Fortune konkluderer.

Grotesk Tesla sprænger testskala 

Supersalg af Tesla'er udløser øget pres for afgiftsreform 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

Norlys forbereder sig på det næstværste

For abonnenter

Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

Tilfredshed med CCS-udspil

For abonnenter

Læs også