EnergiWatch

Debat: Faktuelt forkert at bilkøbere påtvinges opladning

Det er forkert, når Sperto hævder, at forbrugerne er påtvunget et abonnement fra Clever i et år ved køb af Volkswagen ID.3., skriver Clever og Skandinavisk Motor Co.

Foto: AP/Sven Hoppe

Først vil vi fra Skandinavisk Motor Co. og Clevers side understrege, at vi er af den klare overbevisning, at sager som den, der baserer sig på en klage fra FDELs side til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen bør vurderes grundigt, sagligt og fagligt af myndighederne selv – og ikke i pressen eller af andre kommercielle spillere.

I sit debatindlæg den 27. marts 2020 på EnergiWatch mener Spertos direktør blandt andet fejlagtigt, at forbrugerne er påtvunget et abonnement fra Clever i et år ved køb af Volkswagen ID.3. Det er faktuelt forkert, og det vil vi naturligvis berigtige.

Forbrugeren kan naturligvis helt frit gøre brug af muligheden eller takke nej. Præcis som det gør sig gældende, hvis bilforhandleren lægger et sæt ekstra dæk i bagagerummet på den nye bil. Vælger man at oprette sig som kunde, skriver man under på Clevers normale betingelser, hvilket ikke medfører en binding på mere end seks måneder.

Hvad angår FDELs klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, kan det desuden efter grundig juridisk og kommerciel gennemlæsning konstateres, at klagen bygger på grundlæggende unøjagtigheder og misforståelser af markedet og de omtalte virksomheders vilkår og produkter. Den del tager vi bedst i god og direkte dialog med styrelsen.

Debat: Tager FDM parti for én ladeoperatør?

Ladeoperatører for elbiler overvåges tæt af konkurrencemyndighed

Relaterede

Seneste nyt

Energijob

Se flere

Se flere