Det nye Mærsk bliver født med skavanker

Uanset hvad A.P. Møller-Mærsk beslutter sig for i en eventuel opsplitning, skal Mærsks forretninger kæmpe videre med enorme udfordringer - ikke mindst en energivirksomhed afhængig af en høj oliepris får det svært.
Foto: /ritzau/CLAUS BONNERUP
Foto: /ritzau/CLAUS BONNERUP

Ved udgangen af september kommer skitserne til et nyt  A.P. Møller -Maersk A/S til verden. Med en vis sandsynlighed bliver der tale om en opsplitning af Mærsk i en transport- og en oliedel, men fødslen af sådanne to nye virksomheder og den spæde start i et nyt opsplittet liv bliver langt fra uden komplikationer, selv om en opdeling i to er et skridt i den rigtige retning, mener to iagttagere, der følger Mærsk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også