Kabelfejl på Dong-park har kostet op mod 300 millioner

Det har kostet Dong og de øvrige ejere dyrt, at den britiske havmøllepark Walney 2 var ude af drift i vintermånederne. Det er dog ikke dén risiko, investorerne behøver frygte, siger analytiker.
Foto: Dong Energy, Wind Power
Foto: Dong Energy, Wind Power

Klokken 18 fredag den 4. december var en dyr dato for Dong Energy. Her stoppede havmølleparken Walney 2 med at levere strøm til det britiske elnet på grund af, hvad der siden blev identificeret som en fejl i det kabel, der skulle eksportere strømmen fra de 51 Siemens-møller på land. En fejl, der blandt andet på grund af hårdt vejr først blev udbedret efter 107 dage – med et stort trecifret beløb i tabt fortjeneste til følge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også