Dansk rederi må dele Dong- opgave med nordmænd

Fred Olsen Windcarrier har fået sin første opgave i Storbritannien, hvor det skal transportere og installere halvdelen af møllerne til verdens største havmøllepark.
Foto: Fred. Olsen
Foto: Fred. Olsen

Umiddelbart lyder det som en ganske globaliseret affære. I sidste uge meddelte det dansk/tysk-ejede rederi A2Sea, at det har vundet en kontrakt på transport og installation af halvdelen af de 174 møller til multinationale Dong Energys kommende Hornsea One-projekt, og den anden halvdel skal håndteres af det norske selskab Fred. Olsen Windcarrier, skriver rederiet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også