Professorer og aktører giver luft under vingerne til grønne flyvninger

Ifølge Mette Frederiksen skal danskerne flyve grønt, når de flyver indenrigs i 2030. Det vil kræve en stor mængde strøm, infrastruktur som ikke er på plads, samt brændstof der endnu ikke er klar til produktion. Men alligevel burde det kunne lade sig gøre, mener folk med indsigt på området.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

I december kom regeringen med sit udspil til den længe ventede PTX-strategi. I sin nytårstale fulgte Mette Frederiksen så op ved at sætte et ambitiøst mål, om at danskerne skal have mulighed for at flyve grønt i 2025, og at alle indenrigsfly i 2030 skal flyve på grønne brændstoffer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også