Det nye Maersk vil gøre op med en årtier gammel kultur

Gentækningen af Maersk, som præsenteres i næste uge, vil uundgåeligt også være et opgør med den traditionelle ånd i gruppen hen imod en mere klassisk virksomhedskultur. ShippingWatch portrætterer Maersk-kulturen gennem fire personer fra hvert sit årti.
Foto: /ritzau/Thorkild Amdi
Foto: /ritzau/Thorkild Amdi
AF MAJA HALD , SHIPPINGWATCH

Nye ansigter og nye strukturer vil uundgåeligt betyde, at kulturen i en virksomhed ændrer sig. Det gælder også for Maersk, der netop står over for en omvæltning med opsplitningen af virksomheden, der er blevet inddelt i de to forretningsområder transport og energi. Hvordan kulturen præcis kommer til at ændre sig vil tiden vise, men kulturændringen har været undervejs længe, fortæller en række tidligere Maersk-folk. Og den kommende opsplitning vil kun accelerere den udvikling. [fakta]

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også