CMA CGM gør LNG til en del af kernen i sin brændstofpolitik

Kun få af konkurrenterne ser LNG som et nyt brændstof. En stor afskiber som Ikea har heller ikke gas på listen over fremtidigt brændstof. Men CMA CGM fastholder LNG i kernen af sin bunkerpolitik. ShippingWatch har interviewet rederiet.
Containerskibet Jacques Saade. | Foto: PR/CMA CGM
Containerskibet Jacques Saade. | Foto: PR/CMA CGM

Selvom CMA CGM på flere fronter arbejder med at leve op til de nye svovlregler, der trådte i kraft den 1. januar, ønsker det franske containerrederi at øge brugen af LNG og fastholde den i kernen af sin bunkerstrategi.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også