Stofa mister stor TV-aftale

TDC har med et snuptag hapset 17.000 tv-kunder fra Stofa.
RITZAU FINANS

Yousee har vundet en stor aftale med Hjørring Antenneselskab, som med 17.000 medlemmer bliver den største tv-kunde hos kabel-tv-selskabet.

Aftalen løber over tre år og sikrer TDC-ejede Yousee den hidtil største årlige millionomsætning på en enkelt tv-aftale. Den træder i kraft ved årsskiftet.

"Det her er en vigtig aftale, der er afgørende for vores tv-forretning. Det viser med al tydelighed, at vores strategi om at give vores kunder mere indhold og stille det til rådighed på deres præmisser på tværs af skærme, er den helt rigtige," siger René Brøchner, direktør i Yousee, i en pressemeddelelse.

Hjørring Antenneselskab har frem til nu fået sit digitale signal leveret af Stofa, mens programmer og rettigheder blev afregnet hos Viasat og Canal Digital.

Branchens natur

De mange nye kunder er tiltrængt hos Yousee, der i de første seks måneder af 2015 har måttet se 39.000 kunder forlade selskabet. Heraf sagde 12.000 kunder farvel i andet kvartal.

"En enkelt foreningskunde mistet eller tabt kan få stor betydning for vores samlede kundebeholdning. Det siger noget om branchens natur og sætter kvartalsopgørelserne lidt i perspektiv. For det, der mistes med et farvel til én forening, kan være vundet tilbage et par måneder senere i takt med, at kontrakter udløber og genforhandles," siger René Brøchner.

Udviklingen i Yousee-forretningen har været utilfredsstillende for TDC-ledelsen den seneste periode, og det blev i forbindelse med regnskabet for andet kvartal varslet, at en række forbedringer var undervejs.

TV-vaner i opbrud

Tidligere i denne uge meldte Yousee så, at det gør op med sin rolle som traditionel tv-udbyder. Væk ryger de velkendte striber i logoet, og kunderne skal nu kende selskabet som en underholdningsleverandør.

"Vores tv-vaner er i opbrud. Vi samles ikke længere foran skærmen og ser det samme program. Vi er ligeglade med, om det indhold, vi ser, stammer fra tv eller en filmtjeneste – bare det er kvalitet og samlet ét sted, så vi let kan vælge, hvad vi vil se, når det lige passer og på den skærm, vi har ved hånden. Alt det tager vi hånd om i vores nye univers," sagde direktør René Brøchner.

Yousee havde ved udgangen af juni 1.113.000 tv-kunder.

Waoo udskyder partnerplaner

Yousee og Stofa gør klar til øget konkurrence

TDC er klar til at plukke videre i Waoo

Duedahl: Stofa er overhovedet ikke til salg

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

Norlys forbereder sig på det næstværste

For abonnenter

Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

Tilfredshed med CCS-udspil

For abonnenter

Læs også