EnergiWatch

Digital fremtid skal bringe Danfoss til vækst i turbulent marked

Der skal tages markedsandele ved at investere i innovation og digitale løsninger, og dels ved opkøb. Sådan lyder opskriften på fremtidig vækst i Danfoss.

Foto: Maria Tuxen Hedegaard

Kunderne til Danfoss' produkter skal kunne få service og rådgivning, uanset hvor de befinder sig. Sådan lyder det fra Danfoss-topchef, Niels B. Christiansen, der med et stærkt cashflow i ryggen nu vil satse endnu mere på digital innovation.

"Vores mål er at nå en vækst i omsætning på ti procent om året. Af den skal to tredjedele komme fra organisk vækst, og resten fra opkøb. For at nå dertil, skal vi satse endnu mere på innovation. Derfor har vi som en del af koncernens digitaliseringsstrategi åbnet et nyt digitalt udviklingscenter i Berlin, og vi tror på, at vi netop i kraft af det digitale kan nå ud til nye kunder og betjene eksisterende kunder endnu bedre, og dermed nå højere vækstrater," siger Niels B. Christiansen til EnergiWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Danfoss får omsider godkendt megaopkøb

Det er trukket i langdrag, og ledelsen har i halvandet år trippet for at komme i gang. Nu kan de folde det store potentiale ud, for Danfoss har endelig fået godkendt opkøbet af Eatons hydraulikforretning.

Subsea 7 øger fokus på havvind med nyt opkøb

Subsea 7 har overtaget aktiemajoriteten i selskabet Nautilus Floating Solutions og styrker yderligere sit sats på havvind. Det sker efter en nylig fusion mellem Subsea 7's forretning for vedvarende energi og OHT.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs