Hård kamp om elbilerne

Skal fremtidens elbiler være europæiske, amerikanske eller kinesiske? Mange frygter, at den europæiske bilindustri kan tabe kampen til kinesiske og amerikanske bilfabrikanter, fordi EU-politikerne ikke satser nok på elbilen.
BMW's nyeste elbil-satsning, i3. | Foto: BMW
BMW's nyeste elbil-satsning, i3. | Foto: BMW
AF LARS FROM, JYLLANDS-POSTEN

Norge har vist, at det kan lade sig gøre at få befolkningen til at vælge elbiler frem for benzin- eller dieselbiler. I september var 11,4 pct. af alle solgte biler i Norge elbiler. Spørgsmålet er, om det samme kan ske i resten af Europa? Og om fremtidens elbiler bliver europæiske, amerikanske eller kinesiske?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

"Ewii er et sted for mennesker, der kan finde ud af at opføre sig ordentligt og dem der ikke kan det, de skal ikke være her," lyder det fra Lars Bonderup Bjørn, adm. direktør i Ewii, der ikke vil tolerere snyd i sin koncern. | Foto: Joachim Ladefoged

Ewii-ansatte har snydt med arbejdstid

For abonnenter

Job

Se flere jobs