Hvis hele Maersks flåde skulle sejle på grøn metanol ville det kræve 20 mio. ton

Det ville kræve enorme mængder grøn metanol, såfremt containerrederiet Maersks samlede flåde skulle sejle på det bæredygtige brændstof. Det kan lade sig gøre, siger Maersk, om end rederiet ingen planer har om udelukkende at anvende grøn metanol.
Foto: Jan Bjarke Mindegaard
Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Maersk har i øjeblikket 12 containerskibe i ordrebogen, der skal sejle på grøn metanol, med det første sat til at blive leveret i 2024. Men hvad ville det kræve, hvis hele Maersks flåde skulle bruge grøn methanol?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også