EnergiWatch

GreenMobility trænger ind på det tyske marked

Som forberedelse til et tysk markedsintog har GreenMobility etableret et tysk datterselskab, GreenMobility Germany, der er 100 pct. ejet af GreenMobility i Danmark.

Foto: PRGreen Mobility

Danske Green Mobilitys har en ambition om at operere i 35 byer inden 2025 med mere end 10.000 elektriske køretøjer. Og nu vil den danske delebilstjeneste sigte mod Tyskland, der bliver det femte land, hvor Green Mobility har sin tilstedeværelse.

De tyske byer stiller klare krav til bildeling, lyder det fra Green Mobility. Hamburg kræver for eksempel, at al bildeling skal være elektrisk inden 2025.

Mens mange tyske byer stadig er påvirket af Covid-19-begrænsninger, er der ikke ændringer i Green Mobilitys udrulningsplan, og virksomheden forventer at lancere i sin første tyske by inden for 2. kvartal 2021 med yderligere udvidelser, der følger.

"Vi har i løbet af 2020 lanceret 5 nye byer og har derved og bevist, at vi kan ekspandere på trods af Covid-19. Det er samtidigt vores oplevelse, at folk i større udstrækning end tidligere prioriterer en mere fleksibel og miljøvenlig mobilitetsløsning, hvilket Green Mobility leverer," fortalte Anders Wall, der er chef for investor relations hos Green Mobility, i forbindelse med selskabets lancering på hovedbørsen Nasdaq Copenhagen i december.

Green Mobility åbner i Helsinki

Greenmobility får grønt lys til at rykke ind på hovedbørsen

Green Mobility kører ind på hovedmarkedet

Greenmobility gør klar til at rykke til hovedbørsen

Mere fra EnergiWatch

Fabrikker lukker på grund af høje energipriser

Stigende energipriser tvinger nu producenter af gødning og stål til at lukke fabrikker. Sværvægteren Yara lukker en række europæiske fabrikker, hvilket sender et klart signal om, at der er udsigt til voldsomme prisstigninger på gødning.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs