Elbil-boblen i Kina er bristet

Afviklingen af statsstøtten til elbiler har udløst et kraftigt dyk i salget og sår tvivl om det langsigtede mål.
Interessen var stor for nye elbiler på biludstillingen Auto Shanghai 2019 i april. Kort efter gennemførte regimet i Beijing en stor reduktion i statsstøtten til elbiler, og siden er salget raslet ned. | Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
Interessen var stor for nye elbiler på biludstillingen Auto Shanghai 2019 i april. Kort efter gennemførte regimet i Beijing en stor reduktion i statsstøtten til elbiler, og siden er salget raslet ned. | Foto: Aly Song/Reuters/Ritzau Scanpix
AF KELD LOUIE PEDERSEN

Ambitionen er klar: I 2025 skal hver fjerde bil, der sælges i Kina, være en elbil.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også