EnergiWatch

Udvalg vil bruge krabasken: Selskaber skal skifte logo

Alt for svag lovgivning gør det muligt for de store elselskaber at bruge de samme logoer og navne i monopolforretningen, som man bruger i den kommercielle butik. Det forvirrer forbrugerne og svækker konkurrencen, lyder det fra elreguleringsudvalget.

Det er alt for svært for de danske elkunder at kende forskel på, hvem de køber el af, og hvem de betaler for at drive elnettet.

Det står klart, efter elreguleringsudvalget mandag offentliggjorde resultatet af sin to år lange granskning af det danske elmarked, og derfor er et af de 16 ønsker til forbedringer af reguleringen, at netselskaberne og elhandlesselskaberne skal være bedre til at bruge forskellige logoer og navne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs