EnergiWatch

Goldwind går direkte til de amerikanske kunder

Den kinesiske vindmølleproducent oplever stor interesse fra amerikanske virksomheder, der vil lave deres egen energi.

Foto: Goldwind

For Goldwind er der i USA ikke kun penge i store vindmølleparker, der opføres af særlige udviklerselskaber eller energikoncerner. Også virksomheder og store landbrug, der vil have deres egen energiforsyning, er blevet et marked for Kinas største vindmøllefirma.

Det fortæller Goldwinds amerikanske chef, David Halligan, i et interview med Bloomberg, hvor han forklarer, at selskabet har oplevet, at interessen for selskabets turbiner blandt disse kunder er femdobbelt i det seneste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Siemens Gamesas milliarddyre problem er halvvejs selvforskyldt

Selv om det i høj grad er lykkedes at presse eksterne omkostninger over på kunderne, leveres landvindprojekter til en værdi af omkring 15 milliarder til nulmargin over de næste år, konstaterer mølleproducentens topchef. Her og der er det nok gået lidt for hurtigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs