De fleste skibe i den globale flåde er uegnede til grøn ombygning

Der er over 22.000 skibe, der sejler rundt med en motor fra MAN Energy Solutions, men det er under ti pct., det kan betale sig at lave om til en grøn motor, vurderer virksomheden selv.
Skibsmotor til testbrug hos M.A.N Energy Solutions. | Foto: Man
Skibsmotor til testbrug hos M.A.N Energy Solutions. | Foto: Man

Skibsfarten kommer ikke i mål med at reducere udslippet af CO2 uden at konvertere dele af den nuværende flåde, så den kan sejle grønt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også