Grønt lys til central del af regeringens grønne flyplan "ligger noget ud i fremtiden"

Kernen i regeringens udspil er flyvninger på 100 pct. bæredygtigt flybrændstof, men næstformand i IDA Energi forventer ikke, at motorerne bliver godkendt til formålet lige med det samme.
SAF er kun tilgængeligt i begrænset omfang og til en meget høj pris i øjeblikket. Herhjemme vil danske anlæg kunne producere millioner af liter. | Foto: Rula Rouhana/Reuters/Ritzau Scanpix
SAF er kun tilgængeligt i begrænset omfang og til en meget høj pris i øjeblikket. Herhjemme vil danske anlæg kunne producere millioner af liter. | Foto: Rula Rouhana/Reuters/Ritzau Scanpix

Det ”ligger noget ud i fremtiden”, at flymotorer bliver godkendt til at flyve på 100 pct. biobaseret flybrændstof produceret på blandt andet fritureolie.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Photo: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også