EnergiWatch

Nye brændstoffer til shipping gør forretningen mere kompleks for MAN

Med introduktionen af grønne brændstoffer i shipping vokser antallet af forskellige motortyper til skibe, og genbrug af tekniske løsninger bliver vigtig for motorudviklere som MAN.

Brian Østergaard Sørensen, udviklingsdirektør for totaktsmotorer, MAN Energy Solutions. | Foto: MAN Energy Solutions

Genbrug af komponenter og teknologi er mere afgørende end nogensinde for motorudviklere som MAN Energy Solutions, der især er kendt for udvikling af store totaktsmotorer til skibsfarten.

Årsagen er den grønne omstilling, der forudsætter, at shipping omstiller til bæredygtige brændstoffer, og det betyder, at MAN Energy Solutions og andre udviklere af skibsmotorer som finske Wärtsilä skal introducere nye motorer til de grønne brændsler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Shell afviser at forholde sig til sviner mod dansk raffinaderi

Crossbridge Energy undersøgte raffinaderiet fuldt ud forud for overtagelsen, siger talsperson fra Shell. Talspersonen forholder sig imidlertid ikke til, at raffinaderiet kritiseres i hårde vendinger i en intern mail sendt af en kommunikationsansat hos Shell.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs