Medieanalyse: Klimapartnerskaberne negligeret på grund af coronanedlukning

Anbefalingerne fra erhvervslivets klimapartnerskaber er blevet overskygget af coronavirus og den tilhørende nedlukning af Danmark, lyder vurderingen fra Danmarks største medieinformationssystem, Infomedia.
Foto: regeringen.dk
Foto: regeringen.dk

Inden coronapandemien tog fat, stod klima højt på mediedagsordenen, men selvom forventningerne til dækningen af erhvervslivets klimapartnerskaber var høje, endte deres anbefalinger med at blive overskygget af coronavirus, da størstedelen af dem blev præsenteret i midten af marts måned – fem dage efter nedlukningen af Danmark.

Det skriver Politiken Miljø & Klima med henvisning til en analyse fra Danmarks største medieinformationssystem, Infomedia, som har gennemgået 13.055 omtaler fra medier på tværs af web, print og tv fra oktober 2019 til og med 5. juni i år. 

"COVID-19 lukkede ikke kun de danske grænser og restauranter efter udmeldingerne i marts. De lukkede også håbet om bredt fokus på erhvervslivets og klimapartnerskabernes anbefalinger," skriver Infomedia ifølge Politiken Miljø & Klima i sin analyse.

Mens energi- og forsyningssektoren på trods af coronavirus fik en del omtale, stod det ifølge analysen værst til for lifescience og biotech-branchens anbefalinger.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie CleantechWatch)

Klimapartnerskab for iværksættere foreslår CO2-afgift 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

Norlys forbereder sig på det næstværste

For abonnenter

Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

Tilfredshed med CCS-udspil

For abonnenter

Læs også