Klimakøreplan: Den tunge vejtransport kommer ikke i mål i 2030

Et fortrængningskrav er branchens primære forslag. Det skal bane vejen for, at vejtransporten kan trække det tunge læs på den anden side af 2030.
Partnerskabet foreslår bl.a., at man i fremtiden skal levere mindre gods i myldretiden for at reducere brændstofforbruget. | Foto: CLAUS FISKER//
Partnerskabet foreslår bl.a., at man i fremtiden skal levere mindre gods i myldretiden for at reducere brændstofforbruget. | Foto: CLAUS FISKER//

Den tunge transport på vej, land og sø fremhæves ofte som en gordisk knude i den grønne omstilling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også