EnergiWatch

Shippings nye CO2-mål kan underminere LNG som brændstof til skibe

Rederierne bør seriøst overveje, om LNG er levedygtigt med IMO's nye CO2-mål, siger Tristan Smith, maritim forsker ved University College London. Ifølge ShippingWatchs oplysninger vil CO2-målene indgå, når Hapag-Lloyd på et af de næste bestyrelsesmøder skal træffe en beslutning om LNG.

Foto: /ritzau/Marius Nyheim

Rederier bør alvorligt overveje, hvorvidt LNG er en del af svaret på industriens reduktion af drivhusgasser. Det mener Tristan Smith, der er maritim forsker ved University College London.

"LNG reducerer ikke nødvendigvis drivhusgasser," siger han og peger på, at rederierne skal se på, om en investering i LNG er levedygtig. Ifølge Tristan er der to store problemer med LNG som en del af løsningen for industriens reduktion af drivhusgasser i fremtiden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Havvindmøllepark ud for Aarhus droppes

Manglende mulighed for at skifte de oprindeligt planlagt vindmøller ud med færre men større får nu European Energy til at opgive den kystnære park, Mejl Flak. Ærgerligt, for Danmark mangler strømmen, sukker projektudvikleren.

Minister freder visse netvirksomheder fra nye krav

Netvirksomheder uden kommercielle aktiviteter vil ikke blive påvirket af nye habilitetskrav og der vil blive taget højde for multiforsyningsselskaber, garanterer Dan Jørgensen, samtidig med at han dog slår fast, at alle andre netselskaber uanset størrelse skal omfattes af nye krav.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs