På tilbudsjagt i Nordsøen

Nyhedsanalyse: Maersk Oil er kun ét af flere pengestærke olieselskaber med et opsparet vækstbehov og klare opkøbsstrategier. Virksomhedens nye fokusområde – Nordsøen – bugner med til-salg-skilte, men i spillet  ”Hvem køber hvem?” er vinderstrategien endnu ukendt.
JENS NIELSEN

"Opkøb" har i de seneste to år været et hyppigt gentaget kampråb for Maersk Oil-bossen Jakob Thomasen. Måske fordi det mest blev ved snakken, røg han ud i kulden, da Maersk i sidste uge fremlagde sin splitte-strategi. Strategien har til gengæld sat nye tykke streger under førnævnte kampråb.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også