EnergiWatch

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

Foto: Katinka Hustad/Polfoto/Arkiv

Maersk Line har inden for det seneste trekvarte år forgæves arbejdet hårdt på at gennemføre et opkøb af et af de store containerrederier, hvoraf det kendte eksempel, APL, blot var et af dem. Det erfarer ShippingWatch.

Slutresultatet kender de fleste, for nu forhandler Maersk Line til manges overraskelse om en udvidelse af sin egen 2M-alliance med det containerrederi, der nok har været dårligst drevet af dem alle, koreanske HMM, og som i realiteten stadig står på gravens rand.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Ørsted tvinges til at udskyde kulstop

Regeringen beordrer Ørsted til at holde tre kul- og oliefyrede kraftværker i drift frem til 2024. Energiselskabet fastholder mål om CO2-neutralitet i 2025.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs