Mærsk parat til at kigge på opkøb uden for kerneområderne

A.P. Møller-Mærsks største forretningsområder er alle under pres, og det kan få virksomheden til at vende blikket steder hen, hvor man ikke opererer i dag. Analytikere er skeptiske.
Foto: Jens Dresling/Polfoto/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Polfoto/Ritzau Scanpix
JACOB BREJNEBØL KNUDSEN

Efter en række år med prominente frasalg erklærer A.P. Møller-Mærsks adm. direktør Nils Smedegaard Andersen sig nu parat til at overveje opkøb uden for Mærsks kerneforretninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også