Fra guldkalv til sort får

ENERGI: Mærsks olieforretninger har på få år udviklet sig fra koncernens kronjuvel til et stort spørgsmålstegn.
Foto: Maersk Drilling
Foto: Maersk Drilling
AF MORTEN JOHNSEN | JANNE RASMUSSEN, (RESEARCH)

Da Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen i 2009 satte direktøren for konglomeratets olieforretning Maersk Oil på porten, var det med et helt klar formål.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også