Smedegaard-fejl er svær at forklare

Kritik af A.P. Møller - Mærsks adm. direktør kan være opsparet irritation, siger en Mærsk-kyndig. Mærsk vil ikke bidrage til spekulationerne.
Foto: MAGNUS MØLLEr
Foto: MAGNUS MØLLEr
JACOB BREJNEBØL KNUDSEN

Nils Smedegaard Andersens håndtering af Dansk Supermarked-salget har vakt stor opsigt både på og uden for Esplananden. Ifølge en person med et stort netværk i virksomheden og et indgående kendskab til kulturen på Esplanaden var brevet til medarbejderne ikke, hvad man normalt forbinder med A.P. Møller - Mærsks adm. direktør, fordi det så nemt kunne opfattes som om, at Dansk Supermarked ikke var til salg. Noget, der alligevel skete.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også