EnergiWatch

Skarp branding sparker Esbjerg ind i fint selskab

Danmarks energimetropol er Esbjerg. Kommunen har på få år skabt et brand så stærkt, at den er blevet optaget i et netværk af verdens førende energibyer.

Foto: Danbor

Sidste år afholdt Esbjerg for første gang det, arrangørerne kalder ”Danmarks første energimaraton”. Et maratonløb med den sædvanlige løbedistance på godt 42 km, men med et særligt fokus på energi – helt i tråd med Esbjergs branding af sig selv som Danmarks energimetropol.

Siden 2008 har Esbjerg Kommune nemlig fulgt en strategi, der skulle positionere kommunen som Danmarks førende inden for energisektoren. Både udenlandske og indenlandske virksomheder er siden kommet til Esbjerg, og væksten kulminerede i september i år med, at byen blev optaget som det 20. medlem af World Energy Cities Partnership (WECP) – som den eneste danske by vel at mærke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Shell afviser at forholde sig til sviner mod dansk raffinaderi

Crossbridge Energy undersøgte raffinaderiet fuldt ud forud for overtagelsen, siger talsperson fra Shell. Talspersonen forholder sig imidlertid ikke til, at raffinaderiet kritiseres i hårde vendinger i en intern mail sendt af en kommunikationsansat hos Shell.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs