Der skal mere end ét nyt brændstof til, hvis søfarten skal nå sine klimamål

Shipping skal bruge flere grønne brændstoffer frem til midten af næste årti. Først da står det mere klart, hvilke typer der bedst matcher skibsfartens behov, siger CTO fra forskningscenter.
Foto: Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping
Foto: Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping

3.000 fartøjer, hvor af en stor andel vil være af den brændstoftørstige type – omkring 1.300 containerskibe, 300 tørlastskibe og 200 tankere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også