Skyhøje gaspriser lægger økonomisk pres på rederier med LNG-drevne skibe

Prisforskellen på LNG og heavy fuel ligger historisk højt, og det lægger pres på de rederier, der har valgt at satse på LNG som skibsbrændstof, vurderer analytiker. CMA CGM og Hapag-Lloyd har valgt to forskellige tilgange med deres dual fuel-flåder.
Foto: PR/CMA CGM
Foto: PR/CMA CGM

De containerrederier, der har satset på såkaldte dual-fuel LNG-skibe som en overgangsløsning i den grønne omstilling følger helt sikkert med i den verserende energikrise, der har skubbet gaspriserne op på et historisk højt niveau.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også