Central EU-forhandler vil give shipping tid til omfattende brændstofomlægning

Når skibe i europæiske farvand fremover skal øge andelen af grønt brændstof, skal det ske i et ambitiøst men kontrolleret tempo. Ifølge central forhandler skal de største rederier i fokus for at holde hånden under de mindre, viser udkast set af ShippingWatch.
Europa-Parlamentet i Strasbourg. | Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Europa-Parlamentet i Strasbourg. | Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT

BRUXELLES – Ambitionsniveauet skal være højt, når shippingbranchens over de kommende år drejes mod at bruge mere bæredygtige brændstoffer. Men det bliver nødt til at ske med et øje på, hvad der kan lade sig gøre for branchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også