EnergiWatch

Unilever er blevet en vigtig løftestang i rederiernes grønne omstilling

De globale detailkæder - og dermed de facto forbrugerne - har fået indflydelse helt ind i rederiernes direktionslokaler med den nye grønne dagsorden. ShippingWatch har interviewet Unilever og H&M Group om deres rolle som løftestang. Her er først Unilever.

Foto: Malte Ossowski/AP/Ritzau Scanpix

Når store grønne skove brænder af, og flammerne mest af alt ligner noget, der spys ud fra solens overflade, så er det billeder, mennesker over hele verden bider mærke i og uden tvivl gyser over voldsomheden i.

Og endnu mere dem, der bor, hvor stormene med tre eller firedobbelt orkanstyrke, flodbølger eller mudderskred raserer huse eller hele byer, som man så det i Tyskland i juli.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Kanslerkandidat bringer Vestas-lussing ind i valgkamp

Efter en tysk valgkamp, hvor klima har fyldt alt og ingenting, kastede Vestas mod slutningen en granat, der gav genlyd med kritik af mølleproducenten for dårlig stil og dårlig timing, samt af regeringen for en dårlig energipolitik.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs