EnergiWatch

MAN Energy Solutions ser dual-fuel udgøre halvdelen af motormarkedet i 2025

Interessen for motorer, der kan sejle på både konventionel og alternativt brændstof, er steget så kraftigt, at MAN Energi Solutions fremrykker skæringspunktet for, hvornår motortypen udgør halvdelen af markedet.

Foto: MAN Energy Solutions

Dansk-tyske MAN Energy Solutions har sådan set haft metanolmotorer i sit program i fem år, men Maersks seneste store ordre på otte 16.000 teu metanoldrevne containerskibe forventes at bringe motortypen ind i en helt ny fase.

For der har sådan set aldrig sejlet skibe rundt med motorer, der var drevet af grøn metanol, og der har endnu heller ikke sejlet skibe rundt, som i forvejen ikke transporterede metanol i sine tanke, så de så at sige blot skulle stikke slangen ned i fragten for at få fat i brændstoffet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Tysk regeringskoalition går efter kulstop i 2030

SPD, De Grønne og FDP går ind i regeringsforhandlinger med fremrykning af det tyske kulstop med otte år, afsættelse af to pct. af Tysklands areal til landvind, krav om sol på industritage og afskaffelse af EEG-tariffen for at nedbringe elpriserne på papiret.

IT-problemer med varmepumpe-pulje blev hurtigt løst

Ifølge Energistyrelsen var der indledningsvist tekniske udfordringer for ansøgere til efterårets bygningspulje. Problemerne blev dog hurtigt løst, men på trods af 14 dage med minimal kø til ansøgning, er der stadig masser af millioner tilbage i puljen, melder myndighederne.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs