EnergiWatch

MAN Energy Solutions ser dual-fuel udgøre halvdelen af motormarkedet i 2025

Interessen for motorer, der kan sejle på både konventionel og alternativt brændstof, er steget så kraftigt, at MAN Energi Solutions fremrykker skæringspunktet for, hvornår motortypen udgør halvdelen af markedet.

Foto: MAN Energy Solutions

Dansk-tyske MAN Energy Solutions har sådan set haft metanolmotorer i sit program i fem år, men Maersks seneste store ordre på otte 16.000 teu metanoldrevne containerskibe forventes at bringe motortypen ind i en helt ny fase.

For der har sådan set aldrig sejlet skibe rundt med motorer, der var drevet af grøn metanol, og der har endnu heller ikke sejlet skibe rundt, som i forvejen ikke transporterede metanol i sine tanke, så de så at sige blot skulle stikke slangen ned i fragten for at få fat i brændstoffet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Equinor starter brandramt gasanlæg op igen

Equinors anlæg for flydende gas i den nordnorske by Hammerfest blev i 2020 raseret af en stor brand. Siden har en genåbning været udskudt flere gange, blandt andet på grund af coronakrisen. Nu starter anlægget snart op igen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs