MAN og sydkoreansk storværft får grønt lys til ammoniak-drevet megaskib

To storleverandører til skibsfarten i form af MAN Energy Solutions og værftet DSME har fået godkendt et skibsdesign til et 23.000 teu stort containerskib, der skal sejle på ammoniak.
Foto: Christian Charisius/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Christian Charisius/Reuters/Ritzau Scanpix

Det er langtfra urealistisk, at store containerskibe inden for en overskuelig årrække kommer til at sejle på ammoniak, hvis man spørger motorproducenten MAN Energy Solutions og det sydkoreanske skibsværft DSME.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også