Maersk-selskaber kan ende i konkurrence med hinanden

Maersk kan ende i konkurrence med sig selv, efter at flere af gruppens selskaber satser på det samme marked med fjernelse af udtjente olieplatforme. Markedet er stort nok, siger CEO for Maersk Energy Claus Hemmingsen til ShippingWatch.
Claus Hemmingsen står i spidsen for Maersks energidivision og er vice-CEO i Maersk-gruppen. | Foto: Maersk Drilling
Claus Hemmingsen står i spidsen for Maersks energidivision og er vice-CEO i Maersk-gruppen. | Foto: Maersk Drilling

På mindre end én måned har flere selskaber under A.P. Møller-Maersk varslet deres indtog på markedet for udtjente olieplatforme, men i forskellige partnerskaber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Foto: Ge Vernova

    GE sagsøges for designfejl på 1,5 GW vindmøller

    For abonnenter

    Læs også