Kan en elmåler være loyal?

KLUMME: En kæmpe IT-investering i energisektoren er netop overstået med et godt resultat. Men energiselskabernes investeringer i IT er ikke slut endnu – den næste venter uden for døren, og den handler om kundeloyalitet.
Af Søren Pedersen, Business Development Director & Partner i Wilke A/S

Her godt seks måneder efter engrosmodellen og datahubbens lancering er vurderingen fra de fleste, at de i det store træk fungerer efter hensigten. Netselskaberne sender forbrugsdata til datahubben, hvor handelsselskaberne kan hente den information de skal bruge, for at kunne fakturere kunderne. Kunderne får nu kun én regning fremfor to, og alle venter lidt med tilbageholdt åndedræt på, om mobiliteten blandt elkunderne vil stige. En kæmpe investering i IT-udvikling er overstået med et foreløbigt godt resultat.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også