EnergiWatch

El-branchens "hurtige" sælgere får løftet pengefinger

For mange klager får nu Forbrugerombudsmanden til at indskærpe god markedsføringsskik overfor de mest aggressive el-sælgere.

El-selskaberne og deres korps af reklamefolk, gadesælgere og telefonsælgere havner lidt for ofte på den forkerte side af god markedsføringsskik. Det konkluderer Forbrugerombudsmanden. Derfor vil han nu have el-branchen til at holde de hurtigste sælgere og mest aggressive reklamer i kortere snor.

"Forbrugerombudsmanden har oplevet en stigning i antallet af klager over energiselskabers markedsføring, navnlig deres metode vedrørende aftaleindgåelse, prissammenligninger og besparelsesudsagn," hedder det i den netop udsendte årsrapport for 2015.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Siemens Gamesas milliarddyre problem er halvvejs selvforskyldt

Selv om det i høj grad er lykkedes at presse eksterne omkostninger over på kunderne, leveres landvindprojekter til en værdi af omkring 15 milliarder til nulmargin over de næste år, konstaterer mølleproducentens topchef. Her og der er det nok gået lidt for hurtigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs