EnergiWatch

EnergiMidt: Elnettet skal gøres mere attraktivt

INTERVIEW: Hvis danske energiselskaber skal kunne løfte opgaven med et mere intelligent net og nye kommunikationsmuligheder, så kræver det fokus på mulighederne for indtjening på elnettet. 

Foto: EnergiMidt

Det er ikke sådan, at de vilde overskrifter eller de store armbevægelser springer i øjnene, når man indleder sin research på det midtjyske energiselskab EnergiMidt. Hvor andre danske energiselskaber trænger sig på i nyhedsstrømmen med eksempelvis afrikanske energiløsninger, opkøb af Stofa og partnerskab med Goldman Sachs, er nyhedsstrømmen om EnergiMidt en anden og mere stilfærdig. Ganske vist vakte det opsigt, da selskabet i 2012 opslugte elselskabet Elro, og en vis opsigt vakte det da også, da EnergiMidt i slutningen af 2015 blev kåret til Danmarks bedste arbejdsplads. 

Men ellers har der været forholdsvis stille om EnergiMidt, der de seneste år har leveret solide overskud og en – set siden 2010 – pæn fremgang i omsætningen på små 900 mio. kroner til i 2014 2,9 mia. kroner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs