Øget konkurrence på elmarkedet efterlyses

Dong sender i næste uge sit nye spotvareprodukt på tavlen, men konkurrencen mellem selskaberne kunne godt trænge til skærpelse, fastslår fagfolk.
Foto: DONG
Foto: DONG

I næste uge sætter Dong sit nye privatkundeprodukt el.dk på Elpristavlen. Et tilbud, hvor kunderne loves el til spotmarkedpriser mod så til gengæld at betale en abonnementspris på 19 kr. om måneden. Produktet anerkendes som værende "ikke et dårligt produkt" for kunder med et højt elforbrug af cheføkonom i Forbrugerrådet Tænk, Martin Salomon, men han efterlyser samtidig større konkurrence på elmarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Ken Bonefeld Nielsen, sikkerhedsrådgiver, Norlys

    Norlys forbereder sig på det næstværste

    For abonnenter

    Anne Højer Simonsen, klimapolitisk chef, DI | Foto: Foto: Søren Nielsen

    Tilfredshed med CCS-udspil

    For abonnenter

    Læs også