EnergiWatch

Udvalg vil bruge krabasken: Selskaber skal skifte logo

Alt for svag lovgivning gør det muligt for de store elselskaber at bruge de samme logoer og navne i monopolforretningen, som man bruger i den kommercielle butik. Det forvirrer forbrugerne og svækker konkurrencen, lyder det fra elreguleringsudvalget.

Det er alt for svært for de danske elkunder at kende forskel på, hvem de køber el af, og hvem de betaler for at drive elnettet.

Det står klart, efter elreguleringsudvalget mandag offentliggjorde resultatet af sin to år lange granskning af det danske elmarked, og derfor er et af de 16 ønsker til forbedringer af reguleringen, at netselskaberne og elhandlesselskaberne skal være bedre til at bruge forskellige logoer og navne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Styrelsen behandler 13 GW kystnær havvind

Siden april har Energistyrelsen modtaget 43 ansøgninger om åben dør-projekter. Selv om to tredjedele er sorteret fra får blandt andet kæmpeprojekter fra CIP potentialet for de resterende til at svulme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs