EnergiWatch

Forbruger-vagthund: Kunders glemte penge er en gråzone

Kunder, der har penge tilgode hos et energiselskab, skal selvfølgelig have dem tilbage, lyder det fra Forbrugerombudsmanden - men det er svært præcist at sige, hvor meget selskabet selv skal gøre for, at skillingerne finder tilbage til forbrugernes lommer.

Foto: Colourbox

12,4 mio. kr. Så meget har energiselskabet Modstrøm i 2013 indtægtsført, selv om pengene reelt tilhører tidligere kunder, som bare ikke har opkrævet dem for selskabet.

Den historie kunne EnergiWatch fortælle tidligere på ugen. Her fortalte Modstrøm, at det var op til de tidligere kunder selv at henvende sig med deres kontonummer, hvis de vil have deres tilgodehavender udbetalt - bl.a. fordi selskabet ikke selv havde kontonumre liggende.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs