Forbruger-vagthund: Kunders glemte penge er en gråzone

Kunder, der har penge tilgode hos et energiselskab, skal selvfølgelig have dem tilbage, lyder det fra Forbrugerombudsmanden - men det er svært præcist at sige, hvor meget selskabet selv skal gøre for, at skillingerne finder tilbage til forbrugernes lommer.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

12,4 mio. kr. Så meget har energiselskabet Modstrøm i 2013 indtægtsført, selv om pengene reelt tilhører tidligere kunder, som bare ikke har opkrævet dem for selskabet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også



Foto: Everfuel

Alle brintstationer i Danmark lukker

For abonnenter