EnergiWatch

Dong om glemte kundebeløb: Vi sender da bare en check

I modsætning til energiselskabet Modstrøm oplever man hos Dong Energy ikke noget problem med at udbetale el-kundernes tilgodehavender. "Vi gør et stort arbejde for at komme af med pengene," lyder det fra selskabet.

Foto: Lars Krabbe

Hvor langt skal man som elselskab egentlig gå for at betale tidligere kunders tilgodehavender tilbage?

Det spørgsmål er aktuelt, efter at EnergiWatch i dag kan fortælle, at det grønne energiselskab Modstrøm i 2013 har valgt at indtægtsføre 12,4 mio. kr. i kundetilgodehavender fra 2008 og frem. Penge, som tilhører tidligere kunder, men som de efter deres abonnementsophør ikke har forsøgt opkrævet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EnergiWatch

Ørsted melder afbud til udbud

Ganske atypisk afviser den danske markedsleder offentligt at byde byde på 3 GW havvind i Taiwan på grund af dårlige rammevilkår. Den grønne omstilling visner, hvis udviklere bygger uøkonomiske projekter, konstaterer topchef.

RWE styrker sig med milliardopkøb i USA

Det tyske energiselskab RWE har placeret sig som fjerdestørste aktør inden for vedvarende energi på det amerikanske marked efter overtagelsen af energiforretning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EnergiWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs