Vattenfall afviser pris-fusk
Vattenfall afviser pure beskyldninger om, at de systematisk tager for mange penge for nettilslutning.
"Deres indlæg indeholder mange klare fejl," siger Roger Lindmark, kommunikationsansvarlig hos Vattenfall til Svenska Dagbladet, med henvisning til anklager fra 3G Infrastructure Services om, at Vattenfall skulle have taget for meget for nettilslutning.
Sagen startede for alvor kort inden påske, hvor Svenska Dagbladet kunne fortælle, at selskaber som Vattenfall og Fortum, men også tyske Eon, gennem en årrække havde taget for meget for nettilslutning.
"Vi har håndteret omkring 2.000 tilslutningssager og kan konstatere, at over-opkrævningerne er meget høje, omfattende og systematiske," sagde advokat Ulf Mellqvist på Bird & Bird til Svenska Dagbladet i sidste uge.
Vattenfall og de andre selskaber kan ende med en milliardregning, hvis de svenske domstole er enige med de forurettede kunder, der både omfatter private og virksomheder, heriblandt 3G Infrastructure Services, som har lagt sag an.
Den svenske højesteret, Högsta Domstolen, har nemlig netop banet for, at kunderne kan vinde deres penge tilbage i byretten i sager, der er op til ti år gamle.
Vattenfall rejser første DanTysk-mølle
Relaterede artikler:
Vattenfall rejser første DanTysk-mølle
For abonnenter
Vattenfall bygger svensk kraftværk til milliarder
For abonnenter
Fjernvarme Fyn går efter Vattenfalls hovedpine
For abonnenter